Community participation and tourism attitudes in Belize
Resumen
Even though existing literature has emphasized the importance of the host’ attitudes, research in general hasignored the role of ethnic identities within communities. The purpose of this study was to identify the relevance and importanceof ethnicity for tourism attitudes. The research site consists of two communities, Placencia and Seine Bight, in Belize,Central America. The effects of a number of determinants such as environmental awareness and intensity of contact ontourism attitudes are examined. Nearly 110 households were selected using a random sampling plan of which 107 householdsagreed to participate in this study. In general there appears to be broad-based support for tourism as an economic activity.Tourism as a form of development has increased the flow of non-tourist migration to the villages. The rise of tourism hasbrought residents of both Placencia and Seine Bight closer together. The policy implications of the study are also discussed.
Keywords: Tourism, attitudes, environmental awareness
Aunque la presente literatura a enfatizado la importancia de la investigación en general se ha ignorado deidentidades étnicas entre comunidades. El propósito de este estudio fue para identificar la importancia relevante de lasactitudes étnicas de el turismo. El sitio de investigación consiste en dos comunidades, Placencia y Seine Bight, en Belize,América Central. Los efectos del el numero de determinantes como las alertas ambientales y la intensidad con el contactoen las actitudes del turismo son examinadas. Casi 110 casas de familia fueron seleccionadas sin un plan definido, 107 deellas aceptaron participar en este estudio. Generalmente aparenta ser un apoyo al turismo exterior como una actividadeconómica. El turismo como una manera de proyecto de elaboración a incrementado el crecimiento de la migración noturísticaa los pueblos. El aumento del turismo ha traído residentes de Placencia y Seine Bight más unidos. El curso deacción e implicaciones de este estudio son también discutidas.
Palabras claves: Turismo, actitudes, preocupación ambiental
DOI: http://dx.doi.org/10.4067/riatvol2iss1pp8-15%250718-235X
Enlaces refback
- No hay ningún enlace refback.
Esta Revista es Editada por la Facultad de Economía y Negocios, Universidad de Talca, CHILE, 2 Norte 685, Talca. E_mail: acerda@utalca.cl o riat@utalca.cl - http://riat.utalca.cl