Perception of national clients on safety and security at the Brisas Guardalavaca Hotel in the post-covid-19 stage
Resumen
This article investigates the perception of national tourists about the safety and security system of the Brisas Guardalavaca Hotel, according to their age and gender. A survey was used as the primary data collection method,
where seven dimensions were analyzed with thirty-two indicators related to the safety of hotel staff, safety of services, safety in leisure and recreation activities, general cleanliness, room safety, medical assistance and safety equipment. The results of the study were obtained through descriptive statistics analysis and ANOVA using SPSS software. There is a high level of satisfaction among domestic clients with respect to hotel safety and security. The opinions of the surveyed clients in relation to the safety and security measures implemented differed in relation to their age ranges, and no differences were found between the opinions of the clients by sex. Finally, as a result of the pandemic, clients are more sensitive to the new environment of uncertainty. Compliance with safety protocols and progress in vaccination are success factors to ensure client satisfaction in the post pandemic stage.
Keywords: security, safety, hotel, hotel, customers, postcovid-19, ANOVA, Covid-19.
RESUMEN
El presente artículo investiga la percepción de los turistas nacionales acerca del sistema de seguridad y protección del Hotel Brisas Guardalavaca, según las edades y género de los mismos. Se empleó como método de recolección de información primaria una encuesta, donde se analizaron siete dimensiones con treinta y dos indicadores relacionados con la seguridad del personal del hotel, seguridad de los servicios, seguridad en las actividades de ocio y recreación, limpieza general, seguridad en la habitación, asistencia médica y equipos de seguridad. Los resultados del estudio fueron obtenidos a través del análisis de estadística descriptiva y ANOVA empleando el software SPSS. Se percibe una alta satisfacción de los clientes nacionales respecto a la seguridad y protección en el hotel. Las opiniones de los clientes encuestados en relación a las medidas de seguridad y protección implementadas difieren en relación a los rangos de edades de estos, no encontrándose diferencias entre las opiniones de los clientes por sexo. Finalmente, a raíz de la pandemia, los clientes son más sensibles al nuevo entorno de incertidumbre. El cumplimiento de los protocolos de seguridad y el avance en la vacunación son factores de éxitos para asegurar satisfacción de los clientes en la etapa post-pandemia.
Palabras clave: seguridad, protección, hotel, clientes,
postcovid-19, ANOVA, Covid-19
Received: 2022-06-02 Accepted for publication: 2022-06-22 Published: 2022-06-30
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